Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Dowód osobisty

 

 

 

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy w Pawłowiczkach

Plac Jedności Narodu 1

47-280 Pawłowiczki

pokój nr 14

tel. 77 403 64 65

e-mail: 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (t.j. Dz 2020, poz. 332 z późn. zm);
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji  z dnia      7 stycznia 2020r. w sprawie wzoru dowodu osobistego , jego wydawania    i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia   i zwrotu (Dz. U. 2020, poz. 31);
  • Rozporządzenie Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia      26 lutego 2019r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. 2019, poz. 14).

 

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego;
  • Kolorowa, wyraźna fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy   i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy  i zamkniętymi ustami, wykonaną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
  • Do wniosku składanego w postaci elektronicznej zamieszcza się plik zawierający fotografię o rozdzielczości co najmniej 492x 633 piksele         i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB;
  • Na żądanie organu – dokument potwierdzający posiadanie obywatelstwa polskiego;
  • Ponadto do wglądu należy przedstawić dotychczas posiadany dowód osobisty lub paszport albo inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

Sposób załatwienia sprawy

Złożenie wniosku oraz zgłoszenie utraty /uszkodzenia/ dowodu osobistego:

  • osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy;
  • w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem profilu zaufanego ePuap.

Odbiór dowodu:

  • osobiście – w przypadku osoby dorosłej;
  • dowód osoby nie posiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic, opiekun prawny lub kurator;
  • Ponadto: wymagana jest obecność osoby nieposiadającej zdolności prawnej lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych (np. dziecko, osoba ubezwłasnowolniona). Nie dotyczy dzieci do 5 roku życia oraz jeśli taka osoba była obecna w momencie składania wniosku;
  • w uzasadnionych przypadkach dowód może odbierać pełnomocnik posiadający pełnomocnictwo szczególne.

Termin odbioru dowodu osobistego:

  • Czas oczekiwania na wyprodukowanie dowodu wynosi około 30 dni.

Opłaty

Nie pobiera się opłaty

Druki do pobrania

PDFWniosek o wydanie dowodu osobistego 

PDFFormularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.pdf

PDFFormularz odbioru dowodu osobistego.pdf

PDFInformacja o e-dowodzie.pdf

PDFKlauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.pdf 

PDFKlauzula informacyjna dotycząca Rejestru Danych Kontaktowych.pdf

Wersja XML